Marketig
بازاریابی تنها به معنای یک دپارتمان و یا گروهی از افراد نیست بلکه یک ارزش و اعتقاد فردی و گروهی و نوعی تفکر است که باید در سازمان جاری و از این طریق به کلیه فعالیت های آن از همه ابعاد توجه خاص مبذول گردد. امروزه بازاریابی و فروش به ویزیتوری یا تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود نمی شود و مفهوم بسیار جامع تری دارد و به همین دلیل گفته می شود تفکر بازاریابی باید در کلیه بخش ها و فرایندهای سازمانی نفوذ و مورد توجه خاص قرار گیرد.
بازاریابی در نگاه اول ترکیبی از فروش، تبلیغات و روابط عمومی را شامل می شود که 4 عنصر اصلی آن شامل
• تحقیق
• استراتژی (چشم انداز)
• برنامه ریزی (چگونگی)
• تاکتیک ها (چیستی) می باشد
بازاریابی علمی است که می خواهد ضمن اینکه استاندارد زندگی مردم را بالا ببرد راه حل موثردر توسعه و موفقیت شرکت ها را باافزایش فروش و در نتیجه سود بیشتر موجب شود. بازاریابی مدرن یک فرایند اجتماعی- مدیریتی است. بازاریابی مدرن بر خلاف بازاریابی سنتی می گوید اول مشتری را پیدا کن، نیازسنجی کن و بعد به سراغ تولید برو.
با توجه به رشد خیره کننده انواع رسانه های موجود و اینترنت، مصرف کنندگان عصر حاضر بسیار آگاه شده اند و به آسانی می توانند به لحاظ کیفی و قیمت بسیاری از محصولات مشابه را با یکدیگر مقایسه و بعد اقدام به خریدکنند. راهبرد این نوع بازاریابی «مشتری محوری» است و شرکت ها تلاش می کنند مغز و قلب مصرف کنندگان شان را به بهترین شیوه های روز دنیا به تسخیر خود درآورند. در حال حاضر شاهد ظهور بازاریابی عصر سوم یا «ارزش آفرینی» هستیم. در این دوره به جای اینکه مردم به عنوان مصرف کنندگان فرآورده ها و کالاها در نظر گرفته شوند، شرکت ها باید آنها را به عنوان انسان های کامل با مغز، قلب و روح آگاه و فعال مورد توجه قرار دهند. شما نیز باید برای حضو و ماندگاری مجموعه خود به عصر سوم بازاریابی گام بردارید.
ایجاد یک برند تجاری مناسب، تبلیغات مناسب، توجه به تغییرات دائم در نیازها و در نهایت بهره گیری از فناوری روز از الزامات اساسی بازاریابی سازمان هاست. این حقیقت را باید در نظر داشت که فرایند بازاریابی، فرایندی نتیجه گرا و دائمی و ضروری به جهت سرمایه گذاری و سرمایه داری است.
انواع سازمانها از بعد بازاریابی :
1- شرکت های پیشرو یا پیشگام
2- شرکتهای پیرو
3- شرکتهای ایستا
که انتخاب هر یک از این سه گزینه و جایگاه بعهده مدیران شرکتها می باشد.
در بازاریابی اهمیت ویژه ای به نیازها و انتظارات مشتریان داده می شود و باید برای آن برنامه ریزی کرد زیرا هر یک از مشتریان، نیازها و انتظارات خاص خود را دارند که لازم است از جانب سازمانها برای آن تدبیر علمی پیش بینی نمود. در مفهوم بازاریابی، اعتقاد بر این است که نیل به اهداف سازمانی، بستگی تام به تعیین و تعریف نیازها و خواسته های بازارهای هدف و تامین رضایت مشتریان به نحوی مطلوب تر و موثرتر از رقبا دارد. هدف بازاریابی در نهایت کسب سود و شهرت برای بنگاه است. این تلاشها از تحقیقات آغاز شده و با فروش ادامه می یابد. با گذر از دوره محصول گرایی به دوره بازار گرایی و دوره فراصنعتی، رقابت شرکت ها جهت کسب سهم بالاتری از بازار موجود، لحظه به لحظه پیچیده تر و فشرده تر گردیده است.
امروزه شرکت ها سعی در کاهش هزینه ها و در مقابل افزایش سود آوری دارند، بنابراین حفظ مشتری نیز به یکی از اهداف مهم آنها تبدیل شده است و شرکت هایی قادرند گوی رقابت را از سایرین بربایند که هر چه بیشتر به مشتری ارج نهاده و ارزشهای مورد نظر وی را تامین نمایند. تحقیقات نشان می دهد که واحد فروش واحدی است که بیشترین تاثیر را بر واحد بازاریابی دارد. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که بهبود روابط و افزایش ارتباط بین واحدهای بازاریابی و فروش می تواند باعث بهبود عملکرد شرکت شود لذا برای ارتقا عملکرد سازمانی ضروری است بازاریابی در کانون توجه شما مدیران محترم قرار داده شود.
مجموعه تصویر هنر توسعه نیز با بهره مندی از تجارب ارزشمند سی ساله و امکانات و تجهیزات پیشرفته توسط اساتید بنام این رشته ارزشمند برای رشد و بالندگی مجموعه وزین شما قدم به قدم تا رسیدن به اهداف سازمان و مجموعه تجاری شما مدیران فهیم وبزرگوار همواره در کنارتان بوده و خواهد بود...