>

تبلیغات

Advertising

با آنکه امروز تبلیغات رشد چشمگیری داشته و جای خود را به عنوان یک عنصر ضروری و حیاتی برای موفقیت کسب و کارهای گوناگون باز کرده است اما همچنان برخی جوامع و برخی افراد دیدگاه هایی نسبتاً منفی به آن دارند و آن را بیهوده می پندارند و این در حالی است که از تاثیر فوق العاده آن بی اطلاع هستند. 
یک پوستر تبلیغاتی خلاق و هوشمند قادر است یک پیام را در کوتاهترین زمان ممکن و با بیشترین تاثیر و ماندگاری به مخاطب منتقل کند.
طراحی گرافیک و صنعت تبلیغات پیوند ناگسستنی و دیرینه ای با یکدیگر دارند. به طوری که اندیشیدن درباره راهکارهای تبلیغاتی بدون توجه به بخش طراحی گرافیک ناممکن به نظر می رسد. شاید اصطلاح «طراحی گرافیک» برای ما تا اندازه ای با ابهاماتی همراه باشد و دقیقاً ندانیم که تفاوت آن با بخش گرافیک چیست. 
امروزه با پیشرفت هنر گرافیک و گستردگی کاربرد آن در مقاطع مختلف، شاخه های متعددی از قبیل تصویرسازی، پوستر، طراحی آرم و نشانه، صفحه آرایی و بسته بندی که از هم متمایز هستند را در بر می گیرد. همه اینها در مفهوم عمومی گرافیک جای دارند و برای احاطه و آگاهی هر کدام از این رشته ها باید تجربه هایی در آن رابطه انجام داد تا به مهارت و کارایی لازم رسید. 
در هیچ زمانی تا این حد امکانات و فرصت های تبلیغاتی برای دستیابی به بیشترین بازار هدف وجود نداشته، چرا که انتخاب های بی شماری برای انسان امروزی وجود دارد. در زندگی انسان امروزی هم تنوع کالاها و خدمات وجود دارد و هم تنوع و فراوانی تبلیغات، که همه اینها باعث سر درگمی مخاطب می گردد.
تبلیغات علمی است که بوسیله آن به بازاریابی و پیشبرد فروش و افزایش سود دست می یابید. در واقع شما در تبلیغات، شکل  کنترل شده ای از ارتباطات را بکار می گیرید تا مخاطب خود را برای گرفتن تصمیم در جهت خرید محصول  یا خدمات خود قانع کنید. کسب و کار بدون تبلیغات مانند چشمک زدن به کسی در تاریک است. شما می دانید چه کار می کنید اما دیگران نمی دانند.
تبلیغات جنبه اطلاع رسانی دارد از جمله:
1-    آگاه کردن مشتری از محصول جدید
2-    پیشنهاد استفاده از محصول
3-    آگاه کردن بازار از تغییر قیمت
4-    آگاهی مشتری از قیمت های جدید محصول
5-    آگاهی به مشتری در باره طرز کار محصول
6-    توصیف و تشریح خدمات موجود برای محصول 
7-    تصحیح برداشت های غلط مشتریان
8-    کاهش ترس مشتریان
9-    ایجاد تصویر مناسب برای کسب و کار شما
کمپین های تبلیغاتی:
مجموعه فعالیت های برنامه ریزی و سازماندهی شده برای مخاطبان است تا بتوانند با دریافت این برنامه های تبلیغاتی در باره محصول یا خدمات یا فرد یا برند خاصی تصمیم گیری نمایند. در یک کمپین تبلیغاتی، عناصر تبلیغاتی باید علاوه بر هماهنگی، هارمونی و سازماندهی با یکدیگر، هریک در جایگاه خود به وطیفه پیشبرد اهداف تبلیغاتی کمک کنند.
اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری که ملزم به رعایت آنها هستیم:
سالیان درازی است که اول اخلاقی در تبلیغات تجاری توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت تبلیغات کشور رخنه کرده است. نتیجه آن نیز در پاره ای از موارد بدبینی مردم نسبت به تبلیغات ، کالا و خدمات و یا بالعکس تطمیع و فریب خوردن چند باره آنان بوده است. قطعاً تبلیغات صحیح، اصولی و اخلاقی، دستاوردهای ارزشمند و فراوانی برای شرکتها به دنبال دارد که بدیهی ترین آنها، افزایش میزان فروش، کاهش یا ثبات قیمت کالا و خدمات، شهرت نام تجاری و حتی ایجاد اشتغال می باشد اما بی توجهی به رعایت موازین انسانی و اخلاقی همگی دستاورهای فوق را مختل خواهند نمود. از این رو به چند مورد از هنجارهای اخلاقی در تبلیغات می پردازیم که مجموعه کانون آگهی و تبلیغات تصویر هنر  خود را ملزم به رعایت آنها می داند:
1-    صداقت و عدم بزرگنمایی
2-    عدم تخریب رقبا و محصولات رقیب
3-    عدم تهدید یا ایجاد ارعاب در مشتری
4-    واجدیت استانداردهای لازم و ضروری
5-    عدم استفاده از مولفه های نامربوط با کالا یا خدمات
6-    عدم سوءاستفاده از زود باوری کودکان
7-    عدم ایجاد نیاز کاذب در مخاطب
8-     تناسب با فرهنگ عمومی جامعه و مخاطب
9-    ممنوعیت از تقلید
10-    ایجاد حس و تفکر نو خلاق در جامعه 
هدف تبلیغات  بعد از رعایت اصول اخلاقی در واقع فروش کالای بیشتر به تعداد بیشتری از مردم است.
مجموعه تصویر هنر نیز با بهره مندی از تجارب ارزشمند سی ساله و امکانات و تجهیزات پیشرفته توسط اساتید بنام این رشته ارزشمند برای رشد و بالندگی مجموعه وزین شما قدم به قدم تا رسیدن به اهداف سازمان و مجموعه تجاری شما مدیران فهیم و بزرگوار همواره در کنارتان بوده و خواهد بود...
 

Share